Giovani e ambiente: verso una educazione al benessere e alla salute attiva

Francesco Casolo*

*Autore corrispondente per questo lavoro

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivista

Abstract

Neuro-scientific evidences have shown the importance of considering corporeity as an extension and manifestation of our brain and cognitive system, and not as an independent component. In this respect, the pedagogy of movement becomes a true and real pedagogy of the human being. Hence, the educational system can find in the motor-sport activities a valid means to promote the formation of different aspects of the personality in the young, and to promote their well-being and active health.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Youth and the environment: towards education for well-being and active health
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)203-210
Numero di pagine8
RivistaNUOVA SECONDARIA
VolumeAnno XXXVII/ N.7 Marzo 2020
Stato di pubblicazionePubblicato - 2020

Keywords

  • Active Health
  • Neurosciences
  • Well-being
  • life skills

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Giovani e ambiente: verso una educazione al benessere e alla salute attiva'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo