Future Market Design: Government agencies expertise enhance companies foresight and creativity

Matteo Landoni

Risultato della ricerca: Contributo in libroContributo a convegno

Abstract

The author aims to link lead-user theory and its idea-generation function to the policy of public demand of innovation designed by agencies at government level. The discussion of the literature argues that the expertise of government agencies can help companies in market foresight, technological opportunities and product innovation.
Lingua originaleEnglish
Titolo della pubblicazione ospite28.EGOS Colloquium: Design!?
Pagine1-22
Numero di pagine22
Stato di pubblicazionePubblicato - 2012
Evento28.EGOS Colloquium: Design!? - Helsinki
Durata: 5 lug 20127 lug 2012

Convegno

Convegno28.EGOS Colloquium: Design!?
CittàHelsinki
Periodo5/7/127/7/12

Keywords

  • Agenzie pubbliche
  • Design
  • Innovation policy
  • Innovazione
  • Lead User
  • Organization

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Future Market Design: Government agencies expertise enhance companies foresight and creativity'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo