Fortezze, frontiere e rovine: lo spazio della scuola nel cinema e nella televisione

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

By analyzing over 100 movies and tv shows, the paper explores how postwar audiovisual culture has represented the spaces of the school. The analysis returns a taxonomy with four main models: the frontier (the school as a place to be redeemed from chaos), the fortress (the school as a solid and impregnable repository of meaning) and the ruins (the school as an irredimable space), and the space of liberation (The school as a space to be destructured by goodwilled teachers and students).
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Fortresses, borders and ruins: the school space in cinema and television
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteI Media e la Scuola fra Conflitto e COnvergenza
EditorCHIARA GIACCARDI, MATTEO TARANTINO
Pagine30-49
Numero di pagine20
Stato di pubblicazionePubblicato - 2012

Keywords

  • MEDIA
  • SCHOOL
  • SCUOLA

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Fortezze, frontiere e rovine: lo spazio della scuola nel cinema e nella televisione'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo