Formare gli insegnanti per la Scuoa in ospedale e l'istruzione domiciliare. Modello, didattiche, strumenti

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The essay aims to present a project of Action-Research developed in Lombardia, between 2010 and 2012. After this, it stresses a particular sort of teaching methodologies, made for being used in a tutorial way. With a particular attention to children in hospital, these methologies are useful for the inclusion of the children in their original classrooms and, in general, for being effective form the point of view of active learning.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Train teachers for hospital education and home education. Model, teaching, tools
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteLa lavagna sul comodino. Scuola in ospedale e istruzione domiciliare nel sistema lombardo
EditorPIER CESARE RIVOLTELLA, Morena Modenini
Pagine67-80
Numero di pagine14
Stato di pubblicazionePubblicato - 2012

Serie di pubblicazioni

NomePedagogia e scienze dell'educazione - Ricerca

Keywords

  • didattiche tutoriali
  • formazione degli insegnanti
  • hospital school
  • scuola in ospedale
  • teachers training
  • technologies for inclusion
  • tecnologie inclusive
  • tutorial teaching

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Formare gli insegnanti per la Scuoa in ospedale e l'istruzione domiciliare. Modello, didattiche, strumenti'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo