Famiglia e altre istituzioni educative: quali possibilità d'incontro?

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The family, in order to ensure in-house and outside a state of well-being, needs to implement continuous exchanges with the environment. It is an open system, a complex reality, able to seek mediation strategies among its educational ideals and influences from the social and cultural context in which it is located. In this perspective, the paper proposes a reflection on the relationship that the family must interweave with other educational institutions, while protecting their own educational specificity.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Family and other educational institutions: what opportunities for meeting?
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospitePedagogia della famiglia
EditorLUIGI PATI
Pagine353-362
Numero di pagine10
Stato di pubblicazionePubblicato - 2014

Serie di pubblicazioni

NomePEDAGOGIA

Keywords

  • contesto
  • educational institutions
  • environment
  • famiglia
  • family
  • istituzioni educative

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Famiglia e altre istituzioni educative: quali possibilità d'incontro?'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo