Etnografie sui/nei media digitali: riflessività, collaborazione e performatività

Nicoletta Vittadini, Francesca Pasquali

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The chapter is focused ont three crucial methodological issues related to the study of crossmedia practices of digital audiences: reflexivity; participation; performativity. The first part of the chapter is aimed at discussing theoretical implications of these three issues. The second part of the chapter is aimed at presenting some examples of empirical studies conducted at OssCom (Research Center on Media and Communication) of the Università Cattolica of Milan.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Ethnographies on / in digital media: reflexivity, collaboration and performativity
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteCrossmedia cultures. Giovani e pratiche di consumo digitale.
EditorBARBARA SCIFO, FRANCESCA PASQUALI, NICOLETTA VITTADINI
Pagine217-228
Numero di pagine12
Stato di pubblicazionePubblicato - 2010

Keywords

  • consumi digitali
  • digital consumption
  • etnografia
  • methodology
  • metodologia
  • virtual ethnography

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Etnografie sui/nei media digitali: riflessività, collaborazione e performatività'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo