El hombre "se" decide. Afinar la conciencia: elementos para una educacioón orientada-al-sentido

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

Frankl's existential analysis and logotherapy promotes a revolutionary view of education, according to transition from "transmitting knowledge" to "refining conscience". This "meaning-oriented" paradigm of education aims at authenticity and existential responsibility.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] The man "decides". Refine awareness: elements for a sense-oriented education
Lingua originaleSpanish
pagine (da-a)3-20
Numero di pagine18
RivistaLOGO (teoria terapia actitud)
VolumeXVIII
Stato di pubblicazionePubblicato - 2002

Keywords

  • Frankl
  • analisi esistenziale
  • autotrascendenza
  • coscienza
  • curricolo
  • curriculum
  • education
  • educazione
  • existentialism
  • logoterapia
  • logotherapy
  • meaning
  • senso
  • significato
  • valori
  • values

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'El hombre "se" decide. Afinar la conciencia: elementos para una educacioón orientada-al-sentido'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo