Educare: un’impresa senza confini, una conquista nel segno dell’autonomia

Risultato della ricerca: Contributo in libroCapitolo

Abstract

The assay relates the concept of autonomy as self-knowledge and exposes the relationship established with the environment and with others, as capacity of flexibility of thought and action that accepts the continuous news, provocative, that examines the experience, avoiding to pack it in theories or models to represent all embracing. In this perspective educate children to autonomy appears as a continuous, deliberate reorganization of experience, and questioning thought appears as a tool to train the mind of children to develop innovative solutions through discovery processes.
Titolo tradotto del contributoEducate: a company without borders, an achievement in the name of autonomy
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteDalla parte del futuro. Risignificare parole e pratiche nei luoghi dell’infanzia
EditoreJunior
Pagine225-230
Numero di pagine6
ISBN (stampa)978-88-8434-529-5
Stato di pubblicazionePubblicato - 2013

Keywords

  • apertura
  • autonomia
  • autonomy
  • discovery
  • education
  • educazione
  • openness
  • scoperta

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Educare: un’impresa senza confini, una conquista nel segno dell’autonomia'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo