Eas: “Organizzatore professionale”. Dispositivo per la formazione iniziale e continua degli insegnanti

Simona Ferrari, Gloria Sinini

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

This paper sums up the results of a research project run by CREMIT, aimed to investigate whether and how the method of Episode of Situated Learning works as a "professional organizer", or what allows teachers to rethink the three main actions of their professional work: to communicate, to design and to evaluate (Rivoltella 2015) . The research is based on the dissemination of a questionnaire for teachers, focus group sessions and desk analysis of teachers' design materials. The analysis of our data showed that the adoption of the method has a big impact on teachers' design skills, especially referring to competences based design, asking them to reflect more consciously on their own practices and their own identity.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Eas: "Professional organizer". Device for initial and continuous training of teachers
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteLa professionalità degli insegnanti: la ricerca e le pratiche
EditorNotti A.M., Perla L. Magnoler P.
Pagine245-260
Numero di pagine16
Stato di pubblicazionePubblicato - 2017

Keywords

  • formazione insegnanti
  • organizzatore professionale

Fingerprint Entra nei temi di ricerca di 'Eas: “Organizzatore professionale”. Dispositivo per la formazione iniziale e continua degli insegnanti'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo