Diventare genitori. L’esperienza generativa in prospettiva pedagogica

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

The waiting time and the experience of birth give parents insights and educational provisions that qualify parenting. The essay encourages the reader to consider the importance of finding, as a couple, a quiet time where to listen, observe, record the blur due to the ongoing change, unravel the tangle of experiences and gain that wisdom necessary to sketch the first nursing anf caring practices necessary for the growth of the child.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Become parents. The generative experience in a pedagogical perspective
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)151-164
Numero di pagine14
RivistaREVISTA LATINOAMERICANA DE EDUCACIÓN INFANTIL
Volume2013
Stato di pubblicazionePubblicato - 2013

Keywords

  • birth,
  • caring,
  • educational skills
  • parenting,

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Diventare genitori. L’esperienza generativa in prospettiva pedagogica'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo