Discorso pedagogico e prospettiva sistemico-relazionale

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

Starting with a few thoughts about the current pedagogical debate expressed within the work, the contribution of Luigi Pati, highlights the importance of relational systems perspective in the pedagogical discourse. The author proposes an analysis and historical evolution of the General Theory of Systems (TGS), illustrating the importance of the same in the action and in the educational relationship between educator and student.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Pedagogical discourse and systemic-relational perspective
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteLa complessità del sapere pedagogico tra tradizione e innovazione
EditorGIUSEPPE ELIA
Pagine53-66
Numero di pagine14
Stato di pubblicazionePubblicato - 2015

Keywords

  • General Theory of Systems (TGS)
  • Teoria Generale dei Sistemi (TGS)
  • educational relationship
  • relazione educativa

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Discorso pedagogico e prospettiva sistemico-relazionale'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo