Disagio giovanile e risposte relazionali fra livello di caso e piano organizzativo

Annalisa Pasini

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

The article reflects about the possibility to find relational actions in schools to youth difficulties. It considers both case and organizational level. From the results of a study in Provincia Autonoma di Trento secondary schools the article suggests that the matching between relational action at case level and care policies in organization produces effective and meaningful support both to students and teatchers.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Juvenile unease and relational responses between case level and organizational plan
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)63-72
Numero di pagine10
RivistaLAVORO SOCIALE
Volume17
DOI
Stato di pubblicazionePubblicato - 2017
Pubblicato esternamente

Keywords

  • Youth difficulties
  • disagio giovanile
  • empowerment scolastico
  • innovazione organizzativa
  • lavoro sociale relazionale
  • organizational innovation
  • relational social work
  • school empowerment

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Disagio giovanile e risposte relazionali fra livello di caso e piano organizzativo'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo