Dilemmi digitali e governance dell’identità digitale dei minori: l’interazione fra pari come opportunità informale di media education

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivista

Abstract

The contribution investigates parents’ digital dilemmas associated with sharenting as an informal learning opportunity to rethink and orient their online sharing behavior. The paper reports on some results of an exploratory study based on the analysis of online conversations on a parenting forum focused on these dilemmas. Findings suggest that the interactional context where such exchange takes place can function as an informal learning environment, fostering informal peer-to-peer media education practices for parents in the digital age
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Digital dilemmas and governance of the digital identity of minors: interaction between peers as an informal opportunity for media education
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)149-161
Numero di pagine13
RivistaMEDIA EDUCATION
Volume11
DOI
Stato di pubblicazionePubblicato - 2020

Keywords

  • sharenting, digital dilemmas, informal learning, media education, social media

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Dilemmi digitali e governance dell’identità digitale dei minori: l’interazione fra pari come opportunità informale di media education'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo