Dalla conoscenza alla coscienza: fondamenti di un’educazione orientata al significato

Daniele Bruzzone*

*Autore corrispondente per questo lavoro

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

Viktor E. Frankl's intuizione about the will to meaning as a basic motivational tendency in human existence contain some important educational implications. If developed in their consequences, these ideas could lead to a revolutionary pedagogical paradigm. Especially Frankl's statement that education should switch from "transmitting knowledge" to "refining conscience" represents the pivot of an educational curriculum in which the person and his/her intentional relationship to the world is placed in the center and the search for meaning is the key principle of learning and the source of any educational experience.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] From knowledge to consciousness: foundations of meaning-oriented education
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)199-219
Numero di pagine21
RivistaRICERCA DI SENSO
Volume17
Stato di pubblicazionePubblicato - 2019

Keywords

  • Conscience
  • Coscienza
  • Education
  • Educazione
  • Frankl
  • Meaning
  • Significato

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Dalla conoscenza alla coscienza: fondamenti di un’educazione orientata al significato'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo