Dal logo-terapeuta al logo-educatore. Perché la logoterapia non è soltanto terapia

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

Frankl's logotherapy is a kind of "education to responsibility" leading the conscience to find a way to actualize its will to meaning in every single existential situation. This article shows the theoretical and methodological implication of Frankl's existential analysis in the field of pedagogy and educational care.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] From the logo-therapist to the logo-educator. Because logotherapy is not just therapy
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)313-334
Numero di pagine22
RivistaRICERCA DI SENSO
Volume6
Stato di pubblicazionePubblicato - 2008

Keywords

  • Frankl
  • analisi esistenziale
  • conscience
  • education
  • educazione
  • existential analysis
  • giovani
  • logoterapia
  • logotherapy
  • meaning
  • pedagogia
  • senso
  • vuoto esistenziale

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Dal logo-terapeuta al logo-educatore. Perché la logoterapia non è soltanto terapia'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo