Criteri e parametri di valutazione della didattica ai fini della valutazione del docente

Francesco Curcio, Laura Recchia, Enrico Tonin, Laura Vizzotto, Tiziana Bellini, Massimo Casacchia, Maria Luisa Eboli, Manuela Merli, Anna Paola Mitterhofer

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivista

Abstract

The Working Group (WG) has identified a number of topics that constitute the "quality of teaching" vast planet with particular emphasis on aspects related to the "quality of Teacher" in a perspective of integrated educational and scientific evaluation of the teacher. In this document, which is a synthesis of what has been discussed and approved by the Standing Conference of the Presidents of the Council of Degree in Medicine and Surgery, the most critical issues arised following the implementation of the ANVUR-AVA legislation are discussed and a series of corrective actions in areas of particular significance for the evaluation of the Teacher in the School of Medicine are proposed.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Teaching evaluation criteria and parameters for the evaluation of the teacher
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)2830-2841
Numero di pagine12
RivistaMEDICINA E CHIRURGIA
Stato di pubblicazionePubblicato - 2014
Pubblicato esternamente

Keywords

  • docente
  • valutazione didattica

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Criteri e parametri di valutazione della didattica ai fini della valutazione del docente'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo