CLIL: il punto di vista degli studenti. Il caso della Lombardia

Sonia Lucia Bailini, Cristina Bosisio, Silvia Gilardoni, Mario Pasquariello

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

This paper aims to investigate the students’ perception about the implementation of the Content and Language Integrated Learning (CLIL) methodology (D.P.R. 88 and 89/2010) in languages other than English. The research focuses on students attending foreign languages and human sciences secondary schools in Lombardy. Quantitative and qualitative data were collected through a questionnaire focusing on the students’ perception of the CLIL learning environment in French, Spanish and German. Results outline CLIL reception in the first years of its implementation in Italy and highlight its strengths and weaknesses as they are perceived from the learners’ point of view.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] CLIL: the point of view of the students. The case of Lombardy
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteLa didattica delle lingue nel nuovo millennio. Le sfide dell’internazionalizzazione
EditorAda Bier ed Elena Ballarin Carmel Mary Coonan
Pagine467-482
Numero di pagine16
VolumeStudi e ricerche 13
DOI
Stato di pubblicazionePubblicato - 2018

Keywords

  • CLIL. Percezione studenti
  • CLIL. Students’ perception
  • Francese/Spagnolo/Tedesco
  • French/Spanish/ German
  • Innovazione metodologica
  • Methodological innovation
  • Plurilingualism
  • Plurilinguismo

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'CLIL: il punto di vista degli studenti. Il caso della Lombardia'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo