Carl R. Rogers: una rilettura pedagogica

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

Carl Rogers' theory of human relationships and help contains a person-centered and non-directive approach to education and teaching. This article is an attempt to explain its original intent, far from misunderstandings and prejudiced interpretations, and an argumentation, 25 years after his death, about Rogers' outstanding contribution to pedagogy and learning processes.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Carl R. Rogers: a pedagogical rereading
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)73-90
Numero di pagine18
RivistaPEDAGOGIA E VITA
Volume68
Stato di pubblicazionePubblicato - 2010

Keywords

  • Carl Rogers
  • Client-centered therapy
  • Education
  • Person Centered Approach
  • Rogers
  • apprendimento
  • approccio centrato sulla persona
  • educazione
  • empatia
  • formazione
  • helping relationship
  • humanistic psychology
  • insegnamento
  • learning
  • non direttività
  • psicologia umanistica
  • relazione d'aiuto
  • relazione educativa
  • teaching
  • terapia centrata sul cliente

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Carl R. Rogers: una rilettura pedagogica'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo