Cambiamenti nel comportamento d’acquisto delle medie imprese industriali: un’indagine sul settore meccanico

Annalisa Tunisini, Roberta Bocconcelli

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

This paper aims at presenting some results of an investigation conducted on a sample of mechanical medium sized Italian companies with the objective of studying their purchasing behaviour and relationships with suppliers. The paper stresses that new market trends force mechanical medium sized companies to focus on a re-organization of purchasing processes and in general on a re-configuration of their supply chain adopting innovative policies and strategies in order to develop a relevant position in the supply chain
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Changes in the purchasing behavior of medium-sized industrial enterprises: a survey on the mechanical sector
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)195-218
Numero di pagine24
RivistaSINERGIE
Stato di pubblicazionePubblicato - 2006

Keywords

  • cliente industriale
  • industria meccanica
  • strategie d'acquisto

Fingerprint Entra nei temi di ricerca di 'Cambiamenti nel comportamento d’acquisto delle medie imprese industriali: un’indagine sul settore meccanico'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo