Brescia "incontournable". La promozione online del capoluogo e del suo territorio in lingua francese

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

In French websites and platforms dedicated to tourism promotion (Le Guide Vert Michelin, Le Routard, Le Petit Futé), the word "incontournable" is very frequent to identify an experience thet the tourist should absolutely not miss. It is also a key-word, useful to categorize and promote "special" destinations. The contribution inquires how the word "incontournable" changed its semantics in the last years, to become a key-word in tourism discourse. Empirical data are related to a specific area in Lombardy (North Italy - the city of Brescia and its region), rich in attractions but not adequately represented by online resources for tourism.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Brescia "incontournable". The online promotion of the capital and its territory in French
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteBrescia 4.0 - Storia, digitalizzazione, territorio
EditorG Gregorini, R Semeraro
Pagine185-206
Numero di pagine22
Stato di pubblicazionePubblicato - 2021

Serie di pubblicazioni

NomeRICERCHE

Keywords

  • French tourist
  • tourisme en Lombardie
  • language of tourism
  • touristes français
  • deontics
  • adjectifs inXable
  • argumentation
  • Michelin
  • Le Guide Vert Michelin
  • Routard
  • Le Routard
  • Petit Futé
  • Le Petit Futé
  • TripAdvisor
  • Tripadvisor

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Brescia "incontournable". La promozione online del capoluogo e del suo territorio in lingua francese'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo