Apprendere dalla vita: ricerca e formazione per costruire memorie e futuri

Monica Amadini*

*Autore corrispondente per questo lavoro

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

This paper presents some reflections resulting from a transformative research path. This path has involved secondary school students in re-reading personal and collective experiences, through a work of memory, from which the knowledge of human life arises by learning from life itself. The choice of methodological devices is oriented towards a transformative learning perspective, probing the meaning and ways of acting, in a logic not only individual but also collective.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Learning from life: research and training to build memories and futures
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)8-13
Numero di pagine6
RivistaCULTURA PEDAGOGICA E SCENARI EDUCATIVI
Volume2023
Stato di pubblicazionePubblicato - 2023

Keywords

  • Memoria
  • Memory
  • Transformative research
  • Ricerca trasformativa
  • Frailty
  • Fragilità
  • Learning
  • Apprendimento

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Apprendere dalla vita: ricerca e formazione per costruire memorie e futuri'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo