An application of the Consumer Disposition toward Satisfaction (CDS) scale for a-priori segmentation

Gabriele Cantaluppi, Giuseppe Boari, Massimo Scarzella, Maria Gabriella Giordano, Laura Vescovo

Risultato della ricerca: Contributo in libroContributo a convegno

Abstract

An a priori latent segmentation procedure is proposed, which is based on an adaptation of the Consumer Disposition toward Satisfaction (CDS) scale. The disposition level is then used to define clusters of the respondents to the Customer Satisfaction annual survey of an Italian banking organization. In order to verify the evidence of a proper classification two different multivariate tests are suggested.
Lingua originaleEnglish
Titolo della pubblicazione ospiteMTISD 2008, Metodi, Modelli e Tecnologie dell’Informazione a Supporto delle Decisioni, Università del Salento, CD
Pagine1-4
Numero di pagine4
Stato di pubblicazionePubblicato - 2008
EventoMTISD 2008, Metodi, Modelli e Tecnologie dell Informazione a Supporto delle Decisioni - Lecce
Durata: 18 set 200820 set 2008

Convegno

ConvegnoMTISD 2008, Metodi, Modelli e Tecnologie dell Informazione a Supporto delle Decisioni
CittàLecce
Periodo18/9/0820/9/08

Keywords

  • CDS scale
  • Latent segmentation

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'An application of the Consumer Disposition toward Satisfaction (CDS) scale for a-priori segmentation'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo