Accompagnamento spirituale e consulenza educativa: criteri psicopedagogici nella logoterapia

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

Contact and distinction between psychology and religion, emotional well-being and spiritual health, anthropology and theology, find in Frankl's existential analysis and logotherapy an epistemological and methodological reference. Despite their dimensional difference, strive for meaning and search for Unconditional derive from the same spiritual need of self-transcendence.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Spiritual accompaniment and educational counseling: psycho-pedagogical criteria in logotherapy
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)21-47
Numero di pagine27
RivistaRICERCA DI SENSO
Volume3
Stato di pubblicazionePubblicato - 2005

Keywords

  • Frankl
  • analisi esistenziale
  • counseling
  • existential analysis
  • logoterapia
  • meaning
  • psicoterapia
  • psychotherapy
  • religion
  • religione
  • senso
  • spirituality
  • spiritualità

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Accompagnamento spirituale e consulenza educativa: criteri psicopedagogici nella logoterapia'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo