Accogliere nel benessere

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

Reflecting on acceptance, welcoming in pedagogy means thinking about and work on the very essence of education. In fact, there is no educational act that can be called authentic without welcome; there is no intentional educational process without this assumption, which is often underestimated in its importance or emptied of its deepest meaning. Encounter, relationship and formative presence in a class group depend on on the intentionality and ability of each teacher to enter into relationship with each other, with a girl and/or a boy, thus creating an appropriate educational climate, which is essential to promote the learning process.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Welcome in well-being
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteChi ben comincia...Guida all'accoglienza nella scuola primaria
EditorL d'Alonzo, E Zanfroni, P Molteni
Pagine49-65
Numero di pagine17
Stato di pubblicazionePubblicato - 2023

Keywords

  • Inclusione
  • Scuola primaria
  • Accoglienza

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Accogliere nel benessere'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo