Abitare le relazioni: le condizioni della progettazione

Biagio Di Liberto

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo

Abstract

This contribution explores the fundamental conditions for educational design that recognizes the relationship as a central and generative element of the learning process. "Living the relationships" implies a pedagogical approach that goes beyond mere interaction, positioning the relationship as a space in which design choices are configured as dynamic and dialogical practices. Educational design is thus viewed not as a prescriptive act, but as a situated process that, through active listening, the negotiation of meanings, and the recognition of otherness, fosters the co-construction of responsive and inclusive learning environments.
Titolo tradotto del contributoLiving in relationships: the conditions of design
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)40-41
Numero di pagine2
RivistaESSERE A SCUOLA
Numero di pubblicazione7
Stato di pubblicazionePubblicato - 2020
Pubblicato esternamente

Keywords

  • Apprendimento
  • Bisogni educativi speciali
  • Differentiated instruction
  • Educational support
  • Inclusione educativa
  • Learning
  • Progettazione educativa
  • Scuola
  • Special educational needs

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Abitare le relazioni: le condizioni della progettazione'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo