Abstract
This paper shed light on elderly individuals’ reactions on gamification-based digital therapeutics: Results of an experiment studies demonstrate that individuals’ perceived ease of use of gamification-based DTx positively influence their intention to use, because of the perceived usefulness: However, such effect is magnified by elderly individuals’ socialization seeking that is elderly looking for expert peers or younger individuals in overcoming barriers to using new healthcare technologies.
Lingua originale | English |
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Titolo della pubblicazione ospite | Proceedings XX Conferenza Annuale della Società Italiana Marketing (SIMktg): Marketing per il benessere, la salute, e la cura, Università di Firenze, ISBN 978-88-947829-0-5 |
Pagine | 1-5 |
Numero di pagine | 5 |
Stato di pubblicazione | Pubblicato - 2023 |
Evento | XX Conferenza Annuale della Società Italiana Marketing (SIMktg): Marketing per il benessere, la salute, e la cura, Università di Firenze - Firenze Durata: 20 ott 2023 → 21 ott 2023 |
Convegno
Convegno | XX Conferenza Annuale della Società Italiana Marketing (SIMktg): Marketing per il benessere, la salute, e la cura, Università di Firenze |
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Città | Firenze |
Periodo | 20/10/23 → 21/10/23 |
Keywords
- Healthcare
- Gamification