A Preliminarily Study About Elderly Individuals’ Reactions to Digital Therapeutics (DTx): The Key Role of Socialization Seeking Tendency

Andrea Sestino*, Alfredo D'Angelo

*Autore corrispondente per questo lavoro

Risultato della ricerca: Contributo in libroContributo a convegno

Abstract

This paper shed light on elderly individuals’ reactions on gamification-based digital therapeutics: Results of an experiment studies demonstrate that individuals’ perceived ease of use of gamification-based DTx positively influence their intention to use, because of the perceived usefulness: However, such effect is magnified by elderly individuals’ socialization seeking that is elderly looking for expert peers or younger individuals in overcoming barriers to using new healthcare technologies.
Lingua originaleEnglish
Titolo della pubblicazione ospiteProceedings XX Conferenza Annuale della Società Italiana Marketing (SIMktg): Marketing per il benessere, la salute, e la cura, Università di Firenze, ISBN 978-88-947829-0-5
Pagine1-5
Numero di pagine5
Stato di pubblicazionePubblicato - 2023
EventoXX Conferenza Annuale della Società Italiana Marketing (SIMktg): Marketing per il benessere, la salute, e la cura, Università di Firenze - Firenze
Durata: 20 ott 202321 ott 2023

Convegno

ConvegnoXX Conferenza Annuale della Società Italiana Marketing (SIMktg): Marketing per il benessere, la salute, e la cura, Università di Firenze
CittàFirenze
Periodo20/10/2321/10/23

Keywords

  • Healthcare
  • Gamification

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'A Preliminarily Study About Elderly Individuals’ Reactions to Digital Therapeutics (DTx): The Key Role of Socialization Seeking Tendency'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo