Search results

  • 2024

    Educare alla transizione verde: giovani per la sostenibilità.

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Educating for the green transition: young people for sustainability.Mazzoli, S., 2024, In: LLL. p. 53-60 8 p.

    Research output: Contribution to journalArticle

  • Formazione alla sostenibilità nelle organizzazioni

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Sustainability training in organizationsMazzoli, S., 2024, Orientamento e consulenza di carriera per la soddisfazione lavorativa. p. 227-231 5 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • Generazione Z e sustainability competences. Alcuni orizzonti educativi

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Generation Z and sustainability competences. Some educational horizonsMazzoli, S., 2024, In: ATTUALITÀ PEDAGOGICHE. 6, p. 73-79 7 p.

    Research output: Contribution to journalArticle

  • 2023

    Discorso pedagogico e metodologie formative per la sostenibilità. Questioni aperte

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Pedagogical discourse and training methodologies for sustainability. Open questionsMazzoli, S., 2023, Pensa MultiMedia. 104 p.

    Research output: Book/ReportBook

  • Innovazione organizzativa e competenze formative per le transizioni.

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Organizational innovation and training skills for transitions.Mazzoli, S., 2023, In: LLL. p. 101-105 5 p.

    Research output: Contribution to journalArticle

  • Orientare al futuro tra formazione e nuove employability skills

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Orientation to the future between training and new employability skillsMazzoli, S., 2023, Sistemi Educativi, Orientamento, Lavoro. p. 351-354 4 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • Per una formazione sostenibile. Il caso emblematico del progetto “Orienta il Futuro”

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] For sustainable training. The emblematic case of the “Orient the Future” projectMazzoli, S., 2023, Dalle famiglie ai territori. Azioni educative per relazioni organiche. Romanazzi, G. & Farina, T. (eds.). p. 29-38 10 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • Progetto PMI RISK ADAPT. Lavoro, formazione, rischio climatico

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] PMI RISK ADAPT project. Work, training, climate riskMazzoli, S., 2023, Verso un'educazione sostenibile. Ecosistemi di ricerca e di apprendimento. p. 163-170 8 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • 2022

    Competenze di sostenibilità, itinerari pedagogici

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Sustainability skills, pedagogical itinerariesMazzoli, S., 2022, Gestione e comunicazione della sostenibilità. Percorsi. Righettini, C. (ed.). p. 131-146 16 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • Pedagogia dell'impresa e competenze formative di sostenibilità. Alcuni scenari

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Corporate pedagogy and sustainability training skills. Some scenariosMazzoli, S., 2022, Verso comunità inclusive. Formazione e ricerca per una transizione culturale e sostenibile. Vacchelli, O. (ed.). p. 67-79 13 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • Pedagogia dell'organizzazione tra culture della sostenibilità e formazione delle risorse umane. Il caso emblematico del progetto PMI RISK ADAPT

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Pedagogy of organization between cultures of sustainability and training of human resources. The emblematic case of the PMI RISK ADAPT projectMazzoli, S., 2022, Verso comunità inclusive. Formazione e ricerca per una transizione culturale e sostenibile. Vacchelli, O. (ed.). p. 261-274 14 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • Selezione delle risorse umane tra nuove competenze e valorizzazione di talenti

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Selection of human resources among new skills and enhancement of talentsMazzoli, S., 2022, Sviluppo delle risorse umane, innovazione organizzativa. Tra design pedagogico e sostenibilità. Vischi, A. (ed.). p. 35-52 18 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • 2021

    La sostenibilità per una nuova cultura dell'alternanza scuola-lavoro

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Sustainability for a new culture of school-work alternationMazzoli, S., 2021, Armando srl. 232 p.

    Research output: Book/ReportBook

  • Riflessione pedagogica, pratiche lavorative, generazioni. Questioni emblematiche

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Pedagogical reflection, work practices, generations. emblematic issuesMazzoli, S., 2021, Pensa MultiMedia. 138 p.

    Research output: Book/ReportBook

  • 2020

    Crescere sostenibili tra scuola e lavoro. Un caso emblematico

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Growing sustainable between school and work. An emblematic caseMazzoli, S., 2020, Global Compact on Education. La pace come cammino di speranza, dialogo, riconciliazione e conversione ecologica. p. 79-90 12 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • Educare le giovani generazioni allo sviluppo sostenibile. Responsabilità, cura dell’ambiente, bene comune

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Educating the younger generation in sustainable development. Responsibility, care for the environment, the common goodMazzoli, S., 2020, In: CONSULTORI FAMILIARI OGGI. 2020, p. 107-118 12 p.

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

  • Laudato Si’ and Work. For a pedagogical reflection

    Mazzoli, S., 2020, Laudato si’ + 5, Fratelli tutti. Human development. A great cultural, spiritual political, economic, educational challenge. p. 89-102 14 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • 2018

    Alternanza scuola-lavoro in chiave outdoor

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] School-work alternation in an outdoor keyMazzoli, S., 2018, Outdoor Education. Sguardi interpretativi e dimensioni pedagogiche. p. 101-114 14 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • Tra impresa e formazione

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Between business and trainingMazzoli, S., 2018, In: PEDAGOGIKA.IT. 2018, p. 44-47 4 p.

    Research output: Contribution to journalArticle

  • 2017

    Generazioni, alternanza scuola lavoro, impresa

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Generations, alternation between school and work, businessMazzoli, S., 2017, Scuola lavoro famiglia università. Per un sistema formativo alleato e competente. Malavasi, P. & Simeone, D. (eds.). p. 59-67 9 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • Green jobs. Scuola, lavoro, università

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Green jobs. School, work, universityMazzoli, S., 2017, Per un'ecologia di comunità. Processi e pratiche educative di sviluppo sostenibile. D'Antone, A. (ed.). p. 85-91 7 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • 2014

    Promuovere l'educazione alimentare per progettare il futuro

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Promote food education to plan for the futureMazzoli, S., 2014, Mangiare a scuola - Riflessioni e proposte sui percorsi di educazione alimentare nella scuola italiana. p. 71-84 14 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • Responsabilità intergenerazionale tra formazione e organizzazione

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Intergenerational responsibility between training and organizationMazzoli, S., 2014, Learning city, human grids. Governance, conoscenza scientifica, formazione. p. 61-86 26 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter