Filter
Chapter

Search results

  • 2024

    I princìpi dottrinali, il gioco e il ruolo del moniteur nel metodo naturale di educazione fisica e morale di Georges Hébert

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] The doctrinal principles, the game and the role of the monitor in Georges Hébert's natural method of physical and moral educationCoco, D., Riccardi, V., Jubè, C., Zarantonello, D. & Casolo, F., 2024, Il gioco nelle attività motorie in età evolutiva Teorie e modelli d’intervento educativo: nuovi paradigmi e nuovi scenari. Dario Colella, M. L. D. M. (ed.). Vol. 2024. p. 49-64 16 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • 2023

    IN AULA GIOCO E CRESCO: LE PAUSE ATTIVE COME RISORSA DIDATTICA

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] IN THE CLASSROOM I PLAY AND GROW: ACTIVE BREAKS AS A TEACHING RESOURCETosi, I., Coco, D., Casolo, F. & Cipani, D. G., 2023, Il gioco nelle attività motorie in età evolutiva. Teorie e modelli d’intervento educativo. Nuovi paradigmi e nuovi scenari.. Colella Dario, L. M. M. D. (ed.). p. N/A

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • Movement and Active Breaks Let’s Play Together!

    Tosi, I., Casolo, F., Coco, D. & Cipani, D. G., 2023, Game in Physical Education, Physical Activities and Sport of Children and Youth: Researches – Best Practices – Situation. Colella, D. (ed.). p. 185-198 14 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • 2022

    Verso una educazione motoria di qualità nel percorso di formazione iniziale degli insegnanti nella scuola dell’infanzia e primaria

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Towards a quality motor education in the initial training path of teachers in kindergarten and primary schoolCasolo, F. & Coco, D., 2022, La formazione degli insegnanti: problemi, prospettive e proposte per una scuola di qualità e aperta a tutti e tutte. p. 73-77 5 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • 2020

    COMPETENZE DELL'INSEGNANATE DI EDUCAZIONE MOTORIA

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] SKILLS OF MOTOR EDUCATION TEACHERSCasolo, F., 2020, L’educazione motoria nella scuola primaria. p. 67-93 27 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • LE QUALITA' DEL MOVIMENTO

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] THE QUALITIES OF THE MOVEMENTVago, P., Casolo, F. & Casolo, A., 2020, L'UOMO E IL MOVIMENTO- LINEAMENTI DI TEORIA E DI METODOLOGIA. Vol. 2020. p. 205-294 90 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • MOTOR ACIVITIES AND NEURO TEACHING AT SCHOOL

    Casolo, F. & Casolo, A., 2020, EMBODIMENT & SCHOOL. p. 352-360 9 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • 2019

    Educazione motoria e cultura della corporeità nella scuola primaria

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Physical education and culture of corporeality in primary schoolCasolo, F. & Vago, P., 2019, Pedagogia e cultura della corporeità nell'età evolutiva. F.Casolo, M. M. S. N. (ed.). p. 115-135 21 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • 2018

    L'educazione fisica(motoria) oggi tra le neuro-scienze e le opportunità di inclusione

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Physical (motor) education today among neurosciences and inclusion opportunitiesCasolo, F., 2018, Sport e Inclusione. Casolo, F., Mari, G. & Molinari, F. (eds.). p. 23-29 7 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • Lo sport apre alla vita

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Sport opens up to lifeCoco, D. & Casolo, F., 2018, La Cattolica, giovani e generazioni. Testimonianza di un percorso.. Vol. 2018. p. 282-291 10 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • 2016

    Apprendimento motorio, attività di contatto e modulazione dell’aggressività

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Motor learning, contact activity and modulation of aggressionCasolo, F., 2016, Vicarianza e didattica. p. 431-437 7 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • 2015

    Didattica delle attività ludico-motorie e sportive

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Didactics of recreational-motor and sport activitiesCasolo, F., 2015, Didattica in movimento. SIBILIO, M. & D'ELIA, F. (eds.). p. 271-292 22 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • L'età evolutiva:specificità di crescita, maturazione e sviluppo

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] The developmental age: specificity of growth, maturation and developmentCasolo, F., 2015, Didattica in Movimento. SIBILIO, M. & D'ELIA, F. (eds.). p. 183-200 18 p. (L'AGIRE DIDATTICO).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • 2014

    Physical achievements to improve didactics

    Vecchio, N. L., Vago, P., Bussetti, M., Casolo, F. & Eid, L., 2014, Physical Education: Quality in Management and Teaching. Claude Scheurer, B. A. M. H. (ed.). Vol. 10. p. 135-141 7 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • SALUTE ATTIVA, BENESSERE E ADVOCACY

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] ACTIVE HEALTH, WELLNESS AND ADVOCACYCasolo, F., 2014, PEDAGOGIA DEL MOVIMENTO E DELLA CORPOREITÀ. MARI, G. & CASOLO, F. (eds.). p. 85-96 12 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • 2011

    Il corpo e il movimento nella ricerca didattica: indirizzi scientifico-disciplinari e chiavi teorico-argomentative

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] The body and movement in didactic research: scientific-disciplinary guidelines and theoretical-argumentative keysCasolo, F., 2011, IL CORPO E IL MOVIMENTO NELLA RICERCA DIDATTICA. p. 227-233 7 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • Imparare giocando : vademecum di giochi per la scuola primaria

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Learn by playing: game guide for primary schoolCasolo, F., Bussetti, M., Castelli, L., Daino, A., Eid, L., Mantovani, B. & Vicini, M., 2011, IMPARARE GIOCANDO : Vademecum di giochi per la scuola primaria. CASOLO, F., BUSSETTI, M., EID, L., CASTELLI, L., DAINO, A., Mantovani, B. & VICINI, M. (eds.). p. 1-86 86 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • 2003

    Teoria tecnica e didattica dei giochi di movimento e dell'animazione motoria

    Translated title of the contribution: [Autom. eng. transl.] Technical and didactic theory of movement games and motor animationCasolo, F. & Mondoni, M., 2003, Teoria tecnica e didattica dei giochi di movimento e dell'animazione motoria. p. 1-250 250 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter